Бази даних


Наукова періодика України - результати пошуку


Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Повнотекстовий пошук
 Знайдено в інших БД:Книжкові видання та компакт-диски (3)Автореферати дисертацій (2)Реферативна база даних (7)
Список видань за алфавітом назв:
A  B  C  D  E  F  G  H  I  J  L  M  N  O  P  R  S  T  U  V  W  
А  Б  В  Г  Ґ  Д  Е  Є  Ж  З  И  І  К  Л  М  Н  О  П  Р  С  Т  У  Ф  Х  Ц  Ч  Ш  Щ  Э  Ю  Я  

Авторський покажчик    Покажчик назв публікацій



Пошуковий запит: (<.>A=Терлецька К$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 4
Представлено документи з 1 до 4
1.

Мадерич В. С. 
Моделювання різномасштабних процесів формування придонних і шельфових вод у південній частині моря Ведделла [Електронний ресурс] / В. С. Мадерич, К. В. Терлецька, І. О. Бровченко // Український антарктичний журнал. - 2017. - № 16. - С. 45-51. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/uazh_2017_16_7
Мета дослідження - числовий аналіз впливу топографії дна на потік вод, трансформованих під шельфовим льодовиком Ронне - Фільхнера (льодовикових вод), на шельфі і на материковому схилі в морі Ведделла. Для моделювання застосовано числові методи з використанням моделі SCHISM з неструктурованою сіткою. Результати моделювання показали, що під дією плавучості, сили Коріоліса та тертя у бароклінному океані потік вод з-під льодовика Ронне - Фільхнера на краю шельфу і на материковому схилі розділяється на 3: один потік стікає у абісаль моря Ведделла, інший тече вздовж континентального схилу, тоді як третя, найбільша частина потоку повертає на шельф і заповнює улоговину Ронне, повертаючись під льодовик Ронне-Фільхнера. Зроблено висновок, що рециркуляція льодовикових вод може суттєво вплинути на оцінки продукції придонних вод у морі Ведделла.
Попередній перегляд:   Завантажити - 938.934 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
2.

Мадерич В. С. 
Моделювання літньої циркуляції та розподілу температури і солоності влітку в морі Беллінсгаузена та на шельфі Антарктичного півострова [Електронний ресурс] / В. С. Мадерич, К. В. Терлецька, І. О. Бровченко, А. А. Беженар // Український антарктичний журнал. - 2018. - № 1. - С. 48-57. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/uazh_2018_1_7
Мета дослідження - моделювання циркуляції та розподілу температури і солоності влітку в морі Беллінсгаузена та на шельфі Антарктичного півострова. Для моделювання застосовано числові методи з використанням моделі SCHISM з неструктурованою трикутною горизонтальною сіткою та вертикальною локальною сігма-системою координат (LSC2 ). Для опису турбулентності використовувалась k-kl модель турбулентності. На поверхні океану задавалися потоки тепла, імпульсу та солі, які розраховувались за даними реаналізу ERA-Interim. На відкритих границях вертикальний розподіл температури і солоності задавався згідно розрахунків реаналізу HYCOM. На західній відкритій границі було також задано відхилення рівня та вертикальний розподіл швидкості, розраховані за даними HYCOM. На відкритій східній границі розрахункової області задавалися умови випромінювання. Як початкові умови також використовувались результати реаналізу HYCOM. Результати моделювання полів течій, температури і солоності в період лютий - березень 2014 р. було порівняно з доступними даними спостережень на шельфі Антарктичного півострова, включно з даними Української антарктичної експедиції. Розраховані вертикальні розподіли температури і солоності на шельфі узгоджуються зі спостереженнями, зокрема, у положенні та величині мінімуму температури холодного проміжного шару в районі Аргентинських островів. Розрахунки показали, що головним компонентом циркуляції є Антарктична циркумполярна течія (АЦТ), яка переносить воду на схід. У АЦТ формуються декілька струменів, які втікають в протоку Дрейка, тоді як ланцюжок вихорів розділяє шельфову зону Антарктичного півострова та АЦТ. Влітку вздовж краю шельфу виникає спрямована на південь течія, викликана, в основному, великомасштабною циркуляцією океану та полем вітру. Зроблено висновок, що формування зон підйому та опускання вод на шельфі Антарктичного півострова суттєво залежать від змін атмосферної циркуляції над морем Беллінсгаузена.
Попередній перегляд:   Завантажити - 611.836 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
3.

Терлецька К. В. 
Моделювання гравітаційних течій в океанах та внутрішніх водоймах (за матеріалами наукового повідомлення на засіданні Президії НАН України 11 вересня 2019 р.) [Електронний ресурс] / К. В. Терлецька // Вісник Національної академії наук України. - 2019. - № 10. - С. 31-37. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vnanu_2019_10_6
Розглянуто актуальні задачі, що виникають в океанографії і пов'язані зі стратифікованими течіями, такими як гравітаційні потоки на континентальному схилі біля Антарктичного півострова, де розташована українська антарктична станція "Академік Вернадський", генерацію та поширення внутрішніх хвиль у морях та океанах та їх вплив на перемішування в шельфових зонах.
Попередній перегляд:   Завантажити - 428.288 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
4.

Довгий С. О. 
Кліматична освіта в Малій академії наук України [Електронний ресурс] / С. О. Довгий, К. В. Терлецька, С. М. Бабійчук // Наукові записки Малої академії наук України. - 2020. - № 2. - С. 3-13. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/snjasu_2020_2_3
Глобальні кліматичні зміни - одна з центральних проблем розвитку людства. У довгостроковій перспективі кліматичні зміни з великою ймовірністю призведуть до суттєвого спаду економічного зростання. Освіта є одним із важливих інструментів для формування рішень щодо реагування на подальші зміни клімату. Кліматична освіта вимагає мультидисциплінарного підходу, який охоплює предмети як природничих (фізика, хімія, географія, біологія, геофізика тощо), так і соціальних наук (економіка, право тощо). Кліматична освіта в Малій академії наук України (як центру ЮНЕСКО з наукової освіти) включає навчальні заходи в межах підходів наукової освіти, тобто на основі дослідницької діяльності та проєктів, пропагуючи активну освітню діяльність: дослідження, дискусії, висування та перевірка гіпотез, заохочення школярів до активної роботи в класах шляхом опитування, спроб і помилок, впровадження конкретних рішень для вирішення проблем зміни клімату. Кінцевою метою методичної роботи є вдосконалення підготовки кадрів із питань змін клімату та вчителів природничих спеціальностей, розвиток екологічної обізнаності, розуміння фізичних аспектів формування природних явищ, як-от парниковий ефект, океанічні течії та атмосферні циркуляції, інших наукових знань і життєвих навичок. Вони є необхідними для молодих людей із метою розуміння причин, наслідків і механізмів, що призводять до змін клімату. Описано можливості інтеграції елементів наукової освіти з кліматичних питань у позашкільну освітню програму; наведено приклади тем і відповідних методик проведення демонстрацій фізичних експериментів; продемонстровано можливості застосування засобів дистанційного зондування Землі для моніторингу кліматичних змін і чинників, що впливають на них.
Попередній перегляд:   Завантажити - 2.096 Mb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
 
Відділ наукової організації електронних інформаційних ресурсів
Пам`ятка користувача

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського